نـــدایــــــ شــیـعـــــــــــــــه
 
*** the voice of shia ***

اللَّهُمَّ کُنْ لِوَلِیِّکَ الحُجَهِ بنِ الحَسَن صَلَواتُکَ علَیهِ و عَلی آبائِهِ فِی هَذِهِ السَّاعَهِ وَ فِی کُلِّ سَاعَهٍ وَلِیّاً وَ حَافِظاً وَ قَائِداً وَ نَاصِراً وَ دَلِیلًا وَ عَیْناًحَتَّى تُسْکِنَهُ أَرْضَکَ طَوْعاً وَ تُمَتعَهُ فِیهَا طَوِیلا


نوشته شده در تاريخ چهارشنبه ۱۳۸٩/۱٠/۱ توسط مـحمــــد مشهـدی

 

 

الرسول اکرم (ص) :

(( خَیرُ المُؤمِنینَ مَن کانَ مَألَفَة لِلمُؤمِنینَ وَ لا خَیرَ فیمَن لایألَفُ وَ لا یُؤلَفُ ))

 

پیامبر اکرم (ص) :

بهترین مؤمنان کسی است که با مؤمنان اُنس بگیرد و کسی که اُنس نگیرد و اُنس نپذیرد ، خیری در او نیست .

 

                                                                             بحارالأنوار  67/298/23

 


نوشته شده در تاريخ سه‌شنبه ۱۳۸٩/٩/۳٠ توسط مـحمــــد مشهـدی


نوشته شده در تاريخ سه‌شنبه ۱۳۸٩/٩/۳٠ توسط مـحمــــد مشهـدی

 

الامام علی (ع) :

(( ما زالَت نِعمَةُ وَ لانَضارَةُ عَیش اِلّا بِذُنوب احتَرَحوا اِنَّ اللّهَ لَیسَ بِظَلّام لِلعَبیدِ ))

 

امام علی (ع) :

هیچ نعمت و شادابی زندگی از دست نرفت مگر به سبب گناهانی که مرتکب شدند ، همانا خداوند به بندگان ستم نمی کند .

 

                                                                                        خصال  ص 624


نوشته شده در تاريخ سه‌شنبه ۱۳۸٩/٩/۳٠ توسط مـحمــــد مشهـدی


نوشته شده در تاريخ سه‌شنبه ۱۳۸٩/٩/۳٠ توسط مـحمــــد مشهـدی

الامام الصادق علیه‏السلام :

 (( وَ قَدْ سُئِلَ عَنْ مَکارِمِ الاَْخْلاقِ: اَ لْعَفْوُ عَمَّنْ ظَـلَمَکَ وَ صِلَةُ مَنْ قَطَعَکَ وَ اِعْطاءُ مَنْ حَرَمَکَ وَ قَوْلُ الْحَقِّ وَ لَوْ عَلى نَفْسِکَ؛ ))

امام صادق (ع) :

درباره مکارم اخلاق سؤال شد، فرمودند: گذشت از کسى که به تو ظلم کرده، رابطه با کسى که با تو قطع رابطه کرده، عطا به آن کس که از تو دریغ داشته است و گفتن حق اگر چه بر ضد خودت باشد.

 

                                                                        معانى الأخبار، ص 191، ح 1.


نوشته شده در تاريخ سه‌شنبه ۱۳۸٩/٩/۳٠ توسط مـحمــــد مشهـدی


نوشته شده در تاريخ سه‌شنبه ۱۳۸٩/٩/۳٠ توسط مـحمــــد مشهـدی

 

الامام على علیه‏السلام :

(( جاهِدْ شَهْوَتَکَ وَ غالِبْ غَضَبَکَ وَ خالِفْ سوءَ عادَتِکَ، تَزْکُ نَفْسُکَ وَ یَکْمُلْ عَقْلُکَ وَ تَسْتَـکْمِلْ ثَوابَ رَبِّکَ؛ ))

امام علی (ع) :

با هوا و هوست مبارزه کن، بر خشمت مسلّط شو و با عادت‏هاى بدت مخالفت کن، تا روحت پاک و عقلت کامل گردد و پاداش پروردگارت را به تمامى دریافت نمایى.

 

                                                                                غررالحکم، ح 4760


نوشته شده در تاريخ سه‌شنبه ۱۳۸٩/٩/۳٠ توسط مـحمــــد مشهـدی


نوشته شده در تاريخ سه‌شنبه ۱۳۸٩/٩/۳٠ توسط مـحمــــد مشهـدی

 

الامام على علیه‏ السلام :

(( خَیْرُ اِخْوانِکَ مَنْ دَعاکَ اِلى صِدْقِ الْمَقالِ بِصِدْقِ مَقالِهِ وَ نَدَبَکَ اِلى أفْضَلِ الاَْعْمالِ بِحُسْنِ اَعْمالِهِ؛ ))

 امام علی (ع) :

 بهترین برادران (دینى) تو کسى است که با راستگویى‏اش تو را به راستگویى و باکردار نیکش تو را به بهترین کارها دعوت کند.

 

                                                                غررالحکم، ج 3، ص 434، ح 5022.


نوشته شده در تاريخ سه‌شنبه ۱۳۸٩/٩/۳٠ توسط مـحمــــد مشهـدی


نوشته شده در تاريخ سه‌شنبه ۱۳۸٩/٩/۳٠ توسط مـحمــــد مشهـدی

 

الامام على علیه‏السلام :

(( اَلْکَریمُ یَرى مَکارِمَ اَفْعالِهِ دَیْنا عَلَیْهِ یَقْضیهِ، اَللَّئیمُ یَرى سَوالِفَ اِحْسانِهِ دَیْنا لَهُ یَقْتَضیهِ ؛ ))

امام علی (ع) :

بزرگوار، نیکوکارى‏هاى خود را بدهى به گردن خود مى‏داند که باید بپردازد و فرومایه، احسان‏هاى گذشته خود را بدهى به گردن دیگران مى‏داند که باید پس بگیرد.

 

                                                                          غررالحکم، ح 2031 و 2032


نوشته شده در تاريخ سه‌شنبه ۱۳۸٩/٩/۳٠ توسط مـحمــــد مشهـدی


نوشته شده در تاريخ سه‌شنبه ۱۳۸٩/٩/۳٠ توسط مـحمــــد مشهـدی

 

 


1 - آفةالکلام الاطالة

آفت سخن ، پرگوئی است .

THE BANE OF SPEECH IS PROLIXITY

کوتاه سخن گوی ، گر از نیکوئی
اندر سخن خود ، اثری می جوئی
هنگام سخن ، حذر ز پر گوئی کن
چون آفت گفتار بود پرگوئی

 

...........................................................................................................

 

2 - آفةالعلم ترک العمل به ، آفة العمل ترک الاخلاص فیه

آفت دانش ، عمل نکردن به آن و آفت عمل ، اخلاص نداشتن در آن است.


THE BANE OF KNOWLEDGE IS ABSTINENCE FROM ACTION THE BANE OF GOOD DEEDS IS DOING THEM WITHOUT SINCERITY

آن گفته که شد بری زکردار ، هواست
وان کار که خالی از خلوص است ، هباست
افسوس از آن علم که عاری زعمل
فریاد از آن عمل که توام به ریاست

 

............................................................................................................

 

3 - آفة العامة العالم الفاجر ، آفة العدل السلطان الجائر

آفت جان مردم ، دانائی است که فسق و فجور کند و دشمن عدل و داد ، سلطانی است که ظلم و جور ورزد .

AN IMMORAL SAVANT IS A MENACE TO PEOPLE A CRUEL KING IS A MENACE TO JUSTICE

آن دانائی ، که اهل فسق است و فساد
وان سلطانی که اهل جور است وعناد
زین هردو تباهکار ظالم ، فریاد
کان دشمن مردم است و این دشمن داد

 

..........................................................................................................

 

4 - ابدا السائل بالنوال قبل السوال فانک ان احوجته الی سوالک اخذت من حر وجهه اکثر مما اعطیته 

پیش از آنکه سائل ، چیزی از تو بخواهد ، ببخش پرداز زیرا اگر مجال دهی که لب به سوال گشاید ، بیش از آنچه به او می بخشی ،
آبرویش را می ریزی !

MAKE YOUR DONATION BEFORE THE NEEDY MAN ASKS FOR IT IF YOU LET HIM UTTER HIS NEEDS YOU TAKE MORE FROM HIS SELF RESPECT THAN WHAT YOU GIVE TO HIM

خواهی چو فقیررا ببخشی زر ومال
مگذار که او دهان گشاید به سوال
ورنه چوکند سوال چندانکه دهیش
زان بیشتر ، آبروش گردد پامال

 

 ........................................................................................................

 

5 - ابذل لصدیقک کل الموده و لا تبذل له الطمانینه

به دوست هر چه می سپاری بسپار جز راز خودرا

ENTRUST YOUR FRIEND WITH ANYTHING BUT YOUR SECRETS

آن راز که بایدش نهفتن ، زنهار
با هیچکسی مگو ، چه اغیار و چه یار
جزراز ، که آن سپردنی نیست به کس
هر چیز به دوست می سپاری ، بسپار

 

............................................................................................................

 

6 - اَبلَغُ ناصِحٍ لَکَ الدّنیا لَوانتَصَحتَ

گیتی ، برای تو شیواترین پند آموز است اگر پند پذیر باشی

THE WORLD IS YOUR MOST ELOQUENT COUNSELLOR , IF YOU ARE SUSCEPTIBLE TO COUNSEL

دوران زمانه ، پند چون قند دهد
وآن پند ، به مردم خردمند دهد
باشی تو اگر به جان و دل پند پذیر
هر لحظه تورا ، زمانه صد پند دهد

 

 ...........................................................................................................

 

7 - اتقو الله الذی ان قلتم سمع و ان اضمرتم علم

بترسید از خدای که اگر بگوئید می شنود و اگر فکر کنید ، می داند .

Fear God who hears when you speak , and knows what you think

مومن زخدا جدا شدن نتواند
هم زو بهراسد و هم اورا خواند

هر ذکر که می کنی خدا می شنود
هر فکر که می کنی ، خدا می داند

 

...........................................................................................................

 

8 -  اجتناب السیئات اولی من اکتساب الحسنات

ترک گناه ، بهتر از درک ثواب است .

A voiding vices is better than acquiring vitrues .

ای گشته به تیشه گنه خانه خراب
اندر عقب ثواب چندین مشتاب

گرجهد کند کسی پی ترک گناه
به زانکه بکوشد از پی درک ثواب

 

 التماس دعا


نوشته شده در تاريخ سه‌شنبه ۱۳۸٩/٩/۳٠ توسط مـحمــــد مشهـدی

اطلاعـاتـی در مورد دجـــال :

پـیـشـینـه دجـــــــال :
تاریخچه دجال به قبل ازاسلام برمیگردد و موضوع دجـال ، اختصاص به اسلام ندارد ، بلکه ریشه داستان دجـال را باید در کتاب مقدس مسیحیان جست و جو کرد . در رساله اول یوحنا ، باب 2 ، آیه 22 نوشته شده است : " درغگو کیست ، جز آن که مسیح بودن عیسی را انکار کند ، آن دجـال است که پدر و پسر را انکار می نماید . " در کتاب انجیل نام دجال نیز به میان آمده است از آیات انجیل استفاده میشود که دجال به معنای دروغگو و گمراه کننده است و چنین برداشت میشود که داستان خروج دجال و زنده بودنش در آن زمان هم در بین نصاری شایع بوده و در انتظار خروجش بودهاند . در اسلام نیز سخن از دجال به میان آمده است و روایاتی در این موضوع ازفریقین( سنی و شیعه ) وارد شده است ، که روایات اهل سنت در این باب به مراتب بیشتر از روایاتی است که درمنابع شیعه موجود میباشد و اکثر روایات شیعه نیز در این موضوع برگرفته شده از منابع حدیثی اهل سنت میباشد.

ادامه در ادامه مطلب



ادامه مطلب
نوشته شده در تاريخ سه‌شنبه ۱۳۸٩/٩/۳٠ توسط مـحمــــد مشهـدی

مقدمه :
 ظهور منجی بشر در دوران آخرزمان، باوری است قطعی و همگانی. ادیان و شرایع توحیدی و غیرتوحیدی و نیز بعضی از مکاتب بشری، نوید چنین روزی را به پیروان خویش داده‏اند. در این میان، اسلام با مبانی قویِ نظری و عملی ، موضوع ظهور را به صورت صحیح تبیین کرده و با راهکارهای مناسب و درخور ، واژه انتظار و منتظرِ مصلح را در میان جوامع اسلامی تبیین کرده است . واژه مهدویّت ومهدی (عج) تبلور فرهنگ انتظار است که همه مسلمین ، اعم از شیعه و اهل سنت در باور داشتِ آن ، اتفاق نظر دارند . از زمان ظهور اسلام ، پیامبر اکرم (ص) و اهل بیت (ع) و صحابه و یاران ایشان، عهده‏دار تبیین فرهنگِ مهدویت بوده‏اند و این رسالت در هر عصری ، میان آنها ادامه پیدا کرده تا دوران غیبت کبرایِ امام زمان (عج) که در این برهه مهم و حساس ، علما و مبلغان دینی مسئولیت تبیین و تثبیت آن را به عهده گرفته و مردم را به فرا رسیدن روزگار ظهور امیدوار می‏کنند .در عصر آرمان شهر های دروغین ، دریغ ورزیدن از هر تلاشی جهت گسترش و تعمیق فرهنگ مهدویت ، نا بخشودنی است .

ادامه در ادامه مطب



ادامه مطلب
نوشته شده در تاريخ دوشنبه ۱۳۸٩/٩/٢٩ توسط مـحمــــد مشهـدی

 

 بـهـلـول و قـبـالــه بـهـشــت !!!! ...

 

بهلول هر وقت دلش می گرفت به کنار رودخانه می آمد.
در ساحل می نشست و به آب نگاه می کرد.
پاکی و طراوت آب، غصه هایش را می شست.
اگر بیکار بود همانجا می نشست و مثل بچه ها گِل بازی می کرد.

آن روز هم داشت با گِل های کنار رودخانه، خانه می ساخت.
جلوی خانه باغچه ایی درست کرد و توی باغچه چند ساقه علف و گُل صحرایی گذاشت.

ناگهان صدای پایی شنید برگشت و نگاه کرد.
زبیده خاتون (همسر خلیفه) با یکی از خدمتکارانش به طرف او آمد.
به کارش ادامه داد. همسر خلیفه بالای سرش ایستاد و گفت:
- بهلول، چه می سازی؟
بهلول با لحنی جدی گفت:
- بهشت می سازم.

همسر هارون که می دانست بهلول شوخی می کند، گفت:
- آن را می فروشی؟!
بهلول گفت:
- می فروشم.
- قیمت آن چند دینار است؟
- صد دینار.
زبیده خاتون گفت:
- من آن را می خرم.

بهلول صد دینار را گرفت و گفت:
- این بهشت مال تو، قباله آن را بعد می نویسم و به تو می دهم.
زبیده خاتون لبخندی زد و رفت.

بهلول، سکه ها را گرفت و به طرف شهر رفت.
بین راه به هر فقیری رسید یک سکه به او داد.
وقتی تمام دینارها را صدقه داد، با خیال راحت به خانه برگشت.

زبیده خاتون همان شب، در خواب، وارد باغ بزرگ و زیبایی شد.
در میان باغ، قصرهایی دید که با جواهرات هفت رنگ تزئین شده بود.
گلهای باغ، عطر عجیبی داشتند.
زیر هر درخت چند کنیز زیبا، آماده به خدمت ایستاده بودند.
یکی از کنیزها، ورقی طلایی رنگ به زبیده خاتون داد و گفت:
- این قباله همان بهشتی است که از بهلول خریده ای.
وقتی زبیده از خواب بیدار شد از خوشحالی ماجرای بهشت خریدن و خوابی را که دیده بود برای هارون تعریف کرد.

صبح زود، هارون یکی از خدمتکارانش را به دنبال بهلول فرستاد.
وقتی بهلول به قصر آمد، هارون به او خوش آمد گفت و با مهربانی و گرمی از او استقبال کرد.

بعد صد دینار به بهلول داد و گفت:
- یکی از همان بهشت هایی را که به زبیده فروختی به من هم بفروش.
بهلول، سکه ها را به هارون پس داد و گفت:
- به تو نمی فروشم.
هارون گفت:
- اگر مبلغ بیشتری می خواهی، حاضرم بدهم.
بهلول گفت:
- اگر هزار دینار هم بدهی، نمی فروشم.
هارون ناراحت شد و پرسید:
- چرا؟
بهلول گفت:

- زبیده خاتون، آن بهشت را ندیده خرید، اما تو می دانی و می خواهی بخری، من به تو نمی فروشم.

 

 

التماس دعا 


نوشته شده در تاريخ چهارشنبه ۱۳۸٩/٩/۱٧ توسط مـحمــــد مشهـدی


امام عسکرى(سلام الله علیه):

 

خَیرُ إخوانِکَ مَن نَسِیَ ذَنبَکَ، وذَکَرَ إحسانَکَ إلَیهِ.

بهترین برادر تو آن کسى است که گناه و خطاى تو را به خود، فراموش کند.

 

میزان الحکمة: ح 288

 

 

....................................................................................

 

امام عسکرى(سلام الله علیه):

 

اِتَّقُوا اللَّهَ وکونوا زَینًا ولا تَکونوا شَینًا.

از خدا بترسید و مایه آراستگى و آبرومندى [ما] باشید، نه باعث عیب و ننگ.

 

میزان الحکمة: ح 21781

 

.....................................................................................

 

پیامبر خدا(صلی الله علیه و آله):

 

مَن کَثُرَتْ هُمومُهُ فَعلَیهِ بالاستِغفارِ؛

هر که غم و اندوهش بسیار شود، استغفار کند.

 

الکافی: ج 8، ص 93، ح 65 (میزان الحکمة: ج 3، ص 2275

 

..................................................................................


امام صادق(سلام الله علیه):

 

قالَ اللَّهُ تبارکَ وتعالى: ما تَحبَّبَ إلیَّ عبدی بأحَبَّ مِمّا افْتَرَضتُ علَیهِ؛

خداوند مى‏فرماید: بنده من با هیچ کارى پسندیده‏تر از انجام آن چه که بر او فرض کردم، محبوب من نمى‏شود.

 

الکافی: ج 2، ص 82، ح 5 (میزان الحکمة: ج 1، ص 503

 

....................................................................

 

پیامبر خدا(صلی الله علیه و آله):

 

إنَّ اللَّهَ یُحِبُّ مِنَ الخَیرِ ما یُعَجَّلُ؛

خداوند آن کار خوب را دوست دارد که با شتاب صورت گیرد.

 

الکافی: ج 2، ص 142، ح 4 (الخیر والبرکه فى الکتاب والسنة: ح155



...............................................................................

 

پیامبر خدا(صلی الله علیه و آله):

 

خَلَّتانِ کثیرٌ مِن الناسِ فیهِم مَفتونٌ: الصِّحَّةُ والفَراغُ؛

دو چیز است که مایه فتنه بسیارى از مردم است: تندرستى و فراغت.

 

الکافی: ج 8، ص 152، ح 136 (میزان الحکمة: ج 3، ص 2412

 

............................................................................... 

 

پیامبر خدا(صلی الله علیه و آله):

 

مَن طَلَبَ الشَّهادَةَ صادِقاً أعطِیَها ولَو لَم تُصِبْهُ؛

هر کس به راستى خواهان شهادت باشد به (مقام) آن مى‏رسد، هر چند به شهادت نرسد.

 

میزان الحکمة، ح 9787

 

.........................................................................

 

امام على(سلام الله علیه):

 

فِی الضَّیقِ یَتَبَیَّنُ حُسنُ مُواساةِ الرَّفِیقِ؛

خوب یارى رساندن به دوست، در تنگنا آشکار مى‏شود.

 

میزان الحکمه، ح 7370

..........................................................................

 

پیامبر خدا(صلی الله علیه و آله):

 

إنَّ اللَّهَ یُحِبُّ مَعالِىَ الْاُمورِ وأشرافَها ویَکرَهُ سَفسافَها؛

خداوند، کارهاى بزرگ و شریف را دوست دارد و کارهاى خرد و کم ارزش را ناخوش مى‏دارد.

 

النوادر، ص 98

....................................................................

 

پیامبر(صلی الله علیه و آله):

حُسنُ السُّؤالِ نِصفُ الْعِلمِ؛

پرسش نیکو، نیمى از دانش است.

 

کنزالعمّال، ح 29262

 

......................................................

 

امام سجاد(سلام الله علیه):

 

إنَّ أقرَبَکُم مِن اللَّهِ أوسَعَکُم خُلقاً؛

نزدیک‏ترین شما به خداوند، گشاده خوترین شماست.

 

الکافی: ج 8، ص 69، ح 24 (میزان الحکمة: ج 3، ص

2539

..................................................................................

 

امام على(سلام الله علیه):

 

لا وَجَعَ أوجَعُ للقُلوبِ مِن الذُّنوبِ؛

هیچ دردى براى دل‏ها، درد آورتر از گناهان نیست.

 

الکافی: ج 2، ص 275، ح 28 (العلم والحکمة فى الکتاب والسنة: ص 163

 

......................................................................................

 

امام علی(سلام الله علیه):

 

کَفى بِالمَرءِ غَفلَةً أن یَصرِفَ هِمَّتَهُ فیما لا یَعنِیهِ

در غفلت انسان همین بس که همّ خود را صرف چیزهاى بیهوده کند.

 

غرر الحکم : ح 7074

...............................................................

 

امام صادق(سلام الله علیه):

 

اِزرَعُوا وَاغْرِسُوا وَاللَّهِ ما عَمِلَ النّاسُ عَمَلاً أجَلَّ ولا أطیَبَ مِنهُ؛

کشت کنید و درخت بنشانید، به خدا قسم، آدمیان کارى برتر و پاک‏تر از این نکرده‏اند.

 

بحارالأنوار، ج 103، ص 68


نوشته شده در تاريخ سه‌شنبه ۱۳۸٩/٩/۱٦ توسط مـحمــــد مشهـدی


شخصی از امام علی(ع) پرسید:

عددی را به دست من بده که قابل قسمت بر 2و 3و 4و 5و 6و 7و 8و 9و 10 باشد بی آنکه باقی بیاورد.

امام علی بی درنگ به او فرمود:

" اضرب ایام اسبوعک فی ایام سنتک "

یعنی:" روزهای هفته را بر روزهای یک سال خودت ضرب کن"

سوال کننده هفت را در 360 ضرب کرد.حاصل آن یعنی 2520 بر تمام آن اعداد قابل قسمت بود بی آنکه باقی مانده بیاورد.


نوشته شده در تاريخ دوشنبه ۱۳۸٩/٩/۱٥ توسط مـحمــــد مشهـدی

دیروز شیطان را دیدم !

در حوالی میدان بساطش را پهن کرده بود و فریب میفروخت .

مردم دورش جمع شده‌ بودند ،‌ هیاهو می‌کردند و هول میزدند و بیشتر میخواستند .

توی بساطش همه چیز بود .

غرور ، حرص ،‌ دروغ ،‌ خیانت ،‌ جاه‌طلبی ...

هر کسی چیزی میخرید و در ازایش چیزی میداد .

بعضیها تکه‌ای از قلبشان را میدادند و بعضی‌ پاره‌ای از روحشان را ...

بعضیها ایمانشان را میدادند و بعضی آزادگیشان را ...

شیطان میخندید و دهانش بوی گند جهنم میداد ... حالم را به هم میزد .

دلم میخواست همه نفرتم را توی صورتش تف کنم .

انگار ذهنم را خواند . موذیانه خندید و گفت :

من کاری با کسی ندارم ، ‌فقط گوشه‌ای بساطم را پهن کرده‌ام و آرام نجوا میکنم .

نه قیل و قال میکنم و نه کسی را مجبور میکنم چیزی از من بخرد .

می‌بینی ! آدم‌ها خودشان دور من جمع شده‌اند .

جوابش را ندادم . آن وقت سرش را نزدیک‌تر آورد و گفت‌ : البته تو با اینها فرق میکنی .

تو زیرکی و مومن . تو ایمان داری و ایمان ، آدم را نجات میدهد .

اینها ساده‌اند و گرسنه . به جای هر چیزی فریب میخورند .

از شیطان بدم می‌آمد . حرف‌هایش اما شیرین بود .

گذاشتم که حرف بزند و او هی گفت و گفت و گفت .

ساعت‌ها کنار بساطش نشستم تا این که چشمم به جعبه‌ای پر از عبادت

افتاد که لا به لای چیز‌های دیگر بود .

دور از چشم شیطان آن را برداشتم و توی جیبم گذاشتم .

با خودم گفتم : بگذار یک بار هم که شده کسی ، چیزی از شیطان بدزدد .

بگذار یک بار هم او فریب بخورد .

به خانه آمدم و در کوچک جعبه عبادت را باز کردم .

وی آن اما جز غرور چیزی نبود ...

جعبه عبادت از دستم افتاد و غرور توی اتاق ریخت .

فریب خورده بودم ...

دستم را روی قلبم گذاشتم ،‌نبود !

فهمیدم که آن را کنار بساط شیطان جا گذاشته‌ام .

تمام راه را دویدم . تمام راه لعنتش کردم . تمام راه خدا خدا کردم .

میخواستم یقه نامردش را بگیرم ،‌ عبادت دروغی‌اش را توی سرش بکوبم و قلبم را پس بگیرم .

به میدان رسیدم ، شیطان اما نبود ...

آنگاه همانجا نشستم و های های گریه کردم ...

اشک‌هایم که تمام شد ،‌ بلند شدم .

بلند شدم تا بی دلی ام را با خود ببرم که صدایی شنیدم ...

صدای قلبم بود ...

همانجا بی‌اختیار به سجده افتادم و زمین را بوسیدم به شکرانه قلبی که پیدا شده بود ...



حرف آخر :



خداوندا !

مگر نه ‌اینکه من نیز چون تو تنهایم ؟

پس مرا دریاب و به سوی خویش بازگردان .

دستان مهربانت را بگشا که سخت نیازمند آرامش آغوشت هستم ...

 

داغ کن - کلوب دات کام


نوشته شده در تاريخ یکشنبه ۱۳۸٩/٩/۱٤ توسط مـحمــــد مشهـدی

نامه انیشتاین به آیت الله بروجردی  

چگونه یک حدیث، اینشتین را شگفت‌زده کرد؟
هیچ جا در هیچ مذهبی چنین احادیث پر مغزی یافت نمی‌شود و تنها این مذهب شیعه است که احادیث پیشوایان آن نظریه ی پیچیده «نسبیت» را ارائه داده ولی اکثر دانشمندان آن را نفهمیده‌اند.


«آلبرت اینشتین» فیزیکدان بزرگ معاصر، در آخرین رساله‌ علمی خود با عنوان «دی ارکلارونگ Die Erklarung» (به معنای بیانیه) که در سال 1954 در آمریکا و به زبان آلمانی نوشت، اسلام را بر تمامی ادیان جهان ترجیح داده و آن را کامل‌ترین ومعقول‌ترین دین دانسته است. 


در ادامه مطلب ...

داغ کن - کلوب دات کام



ادامه مطلب
نوشته شده در تاريخ شنبه ۱۳۸٩/٩/۱۳ توسط مـحمــــد مشهـدی


توماس ادیسون مخترع مشهوری است که هرگز نامید نشد. او اشتباهات زیادی مرتکب شد اما هرگز دست از سعی و تلاش بر نداشت , از نظر او هر اشتباه می توانست انسان را به موفقیت نزدیک تر کنند .
ادیسون می گفت: مردم به خاطر شکست هایشان در یاد ها و خاطر ها باقی نمی مانند , آن ها به خاطر موفقیت هایشان یاد می شوند.

هرگز از اشتباه کردن نترسید؛ همه اشتباه می کنند حتی مادران, پدران, و معلمان اشتباه می کنند!؟
اگر می خواهید موفق و پیروز باشد دست به کارهای بزرگ و عجیب بزنید و از نتیجه نترسید اشتباه کردن بهتر از بیکار نشستن و اقدام نکردن است هر اشتباه انسان را یک قدم به پیروزی نزدیک تر می کنند.

پس حالا شما هم بی کار ننشینید و برای رسیدن به هدفتان تا آنجا که می توانید تلاش کنید. حتی اگر شده شب دیر بخوابید یا صبح خیلی زود بیدار شوید.

فقط به هدفتان فکر کنید

 

داغ کن - کلوب دات کام


نوشته شده در تاريخ جمعه ۱۳۸٩/٩/۱٢ توسط مـحمــــد مشهـدی

لوگوی دوستان
لینک دوستان
تمامی حقوق این وبلاگ برای نـــدایــــــ شــیـعـــــــــــــــه محفوظ و انتشار مطالب با ذکر منبع مجاز می باشد.